Dagens alla plock och pyssel!


Jag börjar med att visa vart min sjöman fick hänga. Bredvid min säng så nu sover jag med en sjöman och en gris. Skömannen blinkar till mig med sitt guldöga.

Sen så plockade jag ur mina gjutna legodelar i betong och jag är verkligen nöjd med resultatet. Jag valde att gjuta dem med hål i för tex en kaktus.
Älskar när motivet/ texten kommer fram ordentligt.

Jag gillar formen på plåtburken men inte utseendet. Jag fixar det med grå lackfärg.

Jag plockade några astrar hos min vän Malin igår. Jag tycker inte om när vasen är tom. Tacksam för det.
Eftersom jag är rik på svamp fick det bli en omelett med kantareller och egen odlad tomat till lunch idag.

Det skramlade till i brevlådan tapetproverna kom snabbt och jag kan nu smått börja förvandlingen av dockskåpet. Har jag inte råd med lyxiga väggar i mitt hem finns ju möjligheten att vräka på i mitt lilla hus.

Min prenumeration ser ut att fungera bra som jag fick av min sambo. Idag kom första nummret av fem:)  Spännande läsning och lärorikt för en loppisnörd som jag är.

En snygg unik ryamatta fyndades idag för endast 45kr. Jag har rollat och skumtvättat den. Lyser upp som en sol en regning dag som denna.

Helt oanvänd... toppen!

En kaktus passar perfekt i min fyrkantiga betongkruka.

Kommentarer

Populära inlägg