Loppisköpen idag på längsta loppiset!


Väl hemma gjorde vi en sallad i loppisskålen för tio kronor. Skruf design
Såg dessertskålarna 6 st vid ett annat stånd hade jag vetat att jag skulle fynda den stora för tio kr då hade jag köpt de små för 40kr. Typiskt! Åka tillbaka 2 mil efter en resa på
fem mils loppislänga och hitta dem igen är inte lätt:)

Jag dukade med Gudtavsberg "solen" då vi nu äger två tallrikar. 20kr.


50 öre fint som blomfat.

50kr Fint skick:) Tänk denna i en liten stuga.



Lite luggad men värd 10kr med den etiketten. Hel men lite nött. (Har alltså inte spruckit igenom och limmats som en tror vid första anblicken.)


Elsa heter den nya nallen från 50-talet 90kr är och var hon värd.

Vattenkattan " Propper" 20kr Bricka 5kr.

Fazer 25 kr


25kr Gungar gulligt och plingar.

50 öre Sätta fast en ljuskopp i mitten tänker jag:)

Serien Greta av Gefle måste ha varit otroligt vacker.

10kr

Köpte den för retrokänslan och för att min andra var svart.

Tandbetare nyper den tag i är det tänkt.

5kr Ikeas form till vad vette katten.. men jag har sett att de gjuter avlånga pinnar i betong och gör underlägg av. Med läderband så det kan bli möjligt att jag testar det.

En Finsk förvaringsbox med massa små lådor. 50kr perfekt till nålar och plock.
Det följde med trådrullar nålar och spik.

Denna är bra kul tycker jag. Enkelt gjord. Glasspinnar träkulor och ståltråd. Är en händig med borr och tång går det att skapa det mesta.Panduro säljer pinnar och kulor vet jag.

Pyrex 10kr en vas en vinkaraf en vattenkanna denna är bra till massa saker.


Bricka 5kr


3kr


50 öre st. Jag är svag för tunna sköra lerkrukor för de är snygga och går ner bra i många ytterfoder.

Granfot med stil 10kr helrätt grönfärg.

5kr st krocket nu vill jag ha kulorna och pinnarna. Dessa är cool inredning om inte annat. 

Ville visa med denna bilden att det är funktionellt underlägget.

Helrätt vattenkanna 20kr. Germany "Pepper"

En charmig bok från 1948 5kr 
Doften i äldre böcker är magisk precis som gamla garage och stugor.




Bångens Pojkar asså jag garvade högt när jag läste det!!! Hehehe kul!

Den gula lampan från tidigt Ikea (100kr ) sällan de finns i sådant fint skick på loppis. Helt ärligt detta är den tredje jag ser i mitt liv på loppis. Den första köpte jag ( på byrån) den andra var trasig och den tredje fann jag idag och köpte i snygg gulfärg dessutom.

Fjällrävenhatt väldigt sliten och bandet gick av i tvätten men st L och fem kronor är ett kap.

Jag tycker om att samla saker som är av samma design på samma ställe. Det är ett het tips i inredning. Det förhöjer känslan enligt min mening.

Kommentarer

Populära inlägg