Jag sydde en kjol av ett förtält!



En dragkedja i rätt färg brun eller orange sen är den färdig! Eller hakar har inte bestämt mig ännu.


Stora fickor som redan fanns där i konstruktionen på förtältet. Jag sydde bara en söm i mitten på varje stor ruta och gjorde fickorna mindre.

Tryckknapparna får sitta kvar som snygga detaljer.  Ett tygmärke på en hund i rätt färger pryder baksidan vid kanten som en än mer personlig detalj.

Också ett loppisfynd.



Sytt vecknrunt hela överdelen på kjolen på så vis fick den helt rätt passform för mig.

Jag är toppen nöjd med resultatet och med tanke på att jag bara gav tio kronor könns det än mer gött att återbruka.

Där jag håller handen ska en liten dragkedja in. 

Jag såg bara möjligheter och det fanns ju verkligen en möjlighet, flera dessutom för jag har kvar till ett till projekt men plasten går till plastsortering för den var i dåligt skick.

Kommentarer

Populära inlägg