Att kvävas


Kan en förmedla med en bild hur man mår?! Ja det kan man.
Jag är helt förvirrad orolig fattar ingenting och har ångest.
Tänk när jag får dödsångest hur ska det bli då.
Mina närmaste vänner, släkt har inte sett hur sjuk jag blir förutom min sambo och son. 
Folk tror verkligen att jag är en frisk fläkt dom dundrar fram i livet.
Ohälsa och dåligt mående är inte en hit och kommer aldrig att vara en hit.

Jag var snäll som barn... hade jag något val?! Nej! Jag kvävdes!
Jag hade inte förmågan att lära mig som många andra lär sig.. förstod jag varför?! Nej jag visste inte att jag hade autism och adhd då.
Har jag trivts på ett jobb någon gång?!  Ja ett som las ner pågrund av ekonomi.
Har jag förlåtit kommunen?! Nej kommer aldrig att ske! De får inte behandla folk så. Jag utnyttjades på information och föll själv för andras vinning så in i helvete sinnessjukt.

Detta förklarar mångt och mycket varför jag mår skit. Varför jag inte vill leva monogamt. Varför jag inte litar på en enda människa på jorden. 
Detta förklarar massor av saker... många timmars terapi kbt samtal och fler kommer i höst. 
Min mentala resa äter upp mig men fyller på med ohälsa.
Hur kommer jag till ro och frid och känner lugnet?! 

Säg inte att jag var snäll som barn!!! 
Kalla mig inte för lilla gumman!!!
Och tro inte att jag någonsin glömmer något som givit mig dåligt mående ever!!!

Ibland slår det över mig alla diagnoser och alla koder jag har på arbetsförmedlingen och f-kassan. 
Inte hade jag tänkt mig detta livet inte alls. 
Jag skulle ha två barn hus välbetalt jobb och resa massor. Jag skulle inte bli fet som vuxen jag skulle medvetet ta hand om mig.



Kommentarer

Populära inlägg