Lappugglan den vackraste av dem alla!

Foto: Petra Eriksson 
Tagna den 11/6-2017


"Det är som en lycka i magen när du kommer flygandes emot mig i dunkla skogen."


" Jag är tacksam att jag får ta del av din vardag."



" För mig är detta medicin den bästa av dem alla."

Tänk att jag har haft en sådan här magnifik varelse i mitt knä

Tänk att den förstod att livet var över men vi kämpade ihop. ( Lappugglan vi försökte rädda livet på en gång. Dog av svält. Brist på sork det året.)









Å dessa strumpbyxor slår det mesta;)




Hej då och tack för denna gången jag hoppas att vi ses snart igen!

Kommentarer

  1. Hej Petra !
    Man får gratulera till ditt möte med "Uggle-kungen" där i skogen.Fina bilder du fick på också.
    Den första flyg-bilden är ju riktigt mäktig ! Spännande möte det måste ha varit.Kul !

    Mvh/Mats-Ove

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag det är verkligen så det känns i hjärtat med lappugglor måste vara deras attityd och känsla likt en " katt" som jag citerar från en vän. Deras sätt att vara närvarande men väldigt nonchalant samtidigt:) Men det är det som ger spänningen! Förra året blev jag utan lappuggla så detta kändes behövligt. Tack fina du!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg