En kvällsrunda med innehåll!

Jag gav mig ut i solen....
Vinbergssniglarna fick jag kryssa och korsa efter vägen.

Tänkte och stannade... att åå så fint ormbunkarna växer på rad helt naturligt vid åkerkanten.

Alltid hjälm är inte jag klantig så kanske någon annan är det.

Skelört första gången jag finner den vill jag minnas.


Skelört släkt med vallmon. Otroligt vacker växt och jag har funnit en ny favoritblomma:)

Liljekonvaljer är svårslagna dock:) 

De små vita klockorna med en doft som inte undgår någon.

Cyklade på nya vägar idag. Alltid lika spännande. Vilken otrolig utsikt jag möttes av.

Och får dom betade.

Från en regning trist förmiddag till en vacker skön cykelkväll.


Det blev iaf 1,7 mil inte illa. Många stopp där av dålig tid men det är inte viktigt för mig. Jag njuter lyssnar känner av och upptäcker saker. Och som plus får jag motion.

Väl hemma får liljorna en gul vas och det doftar redan ljuvligt i rummet.

Rabarber plockade jag på mitt fyndställe:)
Rabarberpaj blir som godast med förska rabarber flytande honung, cornflakes, mjöl och havregryn samt äkta smör.

En paj till en utflykt med älskligen imorgon för att fita nationalldagen.

Jag hittade inga pantburkar idag men en skylt i ett dike helt som ny. Den räddade jag. Inga hus i närheten. 

En varm dusch och benen i högläge!

Kommentarer

Populära inlägg