Utmattningen bara slår till! Humlan är i fara!

Humlan en av vårs viktigste byggstenar!
Tippat omkull av utmattning.... 



Vacker och helt enormt viktig i våran miljö. Bin och humlor har mitt hjärta fullt ut.

Sårbar vacker och utmattad precis som jag. Valet av viloplats är inte den bästa men hen hade nog inget val när tröttheten slog till. Hen lever jag smekte hen på ryggen och jag fick livstecken.
------------------------------------------------

Vi har nämligen ett blåmespar som byggt bo för tredjegången på balkong-knocken.
Ett år föll två ungar ut. De fick min omvårdnad och kärlek tills att Nisse Lundmark som levde då kunde hämta dem och ge dem nytt hem i ett annat blåmeshem. Ingen når boet på taket på våran balkong på sjunde våningen.

Jag matade blåmesungarna med äggula och ströbröd samt vatten non stopp natt som dag tills de blev hämtade.
Jag minns att Nisse ringmärkte dem och stoppade ner dem i bröstfickan på sin skjorta. Det är sann fågelkärlek!!

Här syns beviset... att blåmesen nu är våran granne på taket:) Jag städar och de stökar till. Honan ligger på ägg måtte de nu klara av att hålla dem kvar i boet denna gången.

Under knocken där bor de:)

------------------------------------------------

Räddad tilö tryggheten!



Jag räddade hen:) Fick vila på en säker plats tills det blev dax att flyga iväg på nya äventyr. Glad att hen piggade på sig:)

Kommentarer

Populära inlägg