Gratis återbruk

Vid återvinningsstationer river en del människor ut allt ur säckar som inte går ner i återvinningsboxarna. Går jag då dit och ser detta samt att saker som inte passar den typen av återvinning ja då kan det hända att jag räddar något som tex dessa idag.
En äta skinnväska... konduktörsväska som är välanvänd och charmig. Kommer att tvättas ren och smörjas in med läderbalsam.

Mysigt med knappen som trycks ner..

Själva mässingen går att återbruka när skinnet ger vika helt vilket va mitt mål:)

Trådar i olika storlekar och två tygbitar oanvända och vikta i en påse från Ohlsons tyger. 
En hel stor kasse med lintrådar och material till tex vävstol.

Min tanke med varför jag tog hand om dessa garn och tråd högar var främs att rädda dyrbarheter. Samt att jag kan virka och tillverka saker istället för att det slängs. 
Disktrasor av linne är perfekt! 
Virka små påsar av linne/lin till tvålen i duschen är suveränt.
Lingarn blir vackert med tiden och är hållbart.
Jag har en disktrasa i linne/lin just nu och både min sambon och jag älskar den.

Vackra tofsar går det ju att tillverka och fina amplar samt väggbonader kan vävas på min väv jag fyndade på Myrorna för ynka 30kr. Massor med idéer kom som sagt.

Imorgon kommer jag slänga allt i tvättmaskinen i tvätt påsar på 60 grader och döda evt pälsänglar osv. 
De får stå på balkongen i natt vill inte ha ohyra om det skulle vara så.


Kommentarer

Populära inlägg