Äventyr på Stornäset...


Fränt mönster i stammen på ett trasigt träd.

Ett rådjur som troligen drunknat.


Vackra klövar:)

Annat som satt livet till.. men troligen tagen av en rovfågel.

Stornäset är verkligen spännande för marken är ständigt i förändring av väder och vind.

Vi testade en vegsoppa idag dessutom ekologisk. Väldigt god saknade en gnutta salt och lite svartpeppar men helt ok.

Det går jättefort att värma doppa på stormkök. Om inte annat så känns det mysigare än soppa i en mattermos.

Kaffetåren är ett måste!

Och mina bullar det är kärlek det:)

Jag är trött i kroppen men känner att det behövdes natur idag med. Solen lickade ut mig mer än adhd idag faktiskt. Min kropp ville vila helt men solen drog:)

Sambon hade sovmorgon idag men tog en lite napp i naturen med. Önskar jag kunde göra lika. Bara skita i allt liksom:)

Denna smarta konstruktionen av ladtpallar är ju klockren vill jag påstå.
Tänk stora dynor till denna :) Wow nu talar vi återbruk och nytänk.

Väldigt lätt konstruktion. Lite såga och skruva. Vips!


Som sagt magiskt väder idag!

Jag kunde till och med vara utan mössa och keps. I alla fall en stund.

Vi brukar testa oss själva när vi kommer hem hur långt vi gått... jag trodde 4,4 km
men det blev lite mer än så. 

Kommentarer

Populära inlägg